English
AAA
Mogućnost pristupa RSS   Mapa weba Korisni linkovi
 
Na temelju točke VI. Odluke o osnivanju Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije (KLASA: 023-03/15-04/00002, URBROJ: 533-26-15-0001 od 28. siječnja 2015. godine), ministar znanosti, obrazovanja i sporta, na prijedlog Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, objavljuje Javni poziv za prijavu kandidata za članove četiri stručne radne skupine za izradu prijedloga predmetnih kurikuluma za Francuski jezik, Talijanski jezik kao strani jezik, Psihologiju i Islamski vjeronauk.
 

Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjojškolsko obrazovanje

Razvoj društva temeljena na znanju i širenje globalizacijskih procesa naglasili su važnost obrazovanja za osobni i društveni razvoj. Republika je Hrvatska prepoznala potrebu preobrazbe školskoga sustava prema novim zahtjevima vremena, pri čemu osobitu važnost imaju promjene u području nacionalnoga kurikuluma.

Hrvatska se obrazovna politika opredijelila za izradbu Nacionalnoga okvirnoga kurikuluma za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje koji omogućuje da se sve sastavnice sustava smisleno i skladno povežu u jednu međusobno povezanu cjelinu.

Izradbi Nacionalnoga okvirnoga kurikuluma prethodio je niz aktivnosti koje pokazuju trajno nastojanje hrvatske obrazovne politike za poboljšanjem kvalitete odgoja i obrazovanja. Temeljno obilježje Nacionalnoga okvirnoga kurikuluma je prelazak na kompetencijski sustav i učenička postignuća (ishode učenja) za razliku od (do)sadašnjega usmjerenoga na sadržaj.

U Nacionalnomu okvirnomu kurikulumu definirane su temeljne odgojno-obrazovne vrijednosti, zatim ciljevi odgoja i obrazovanja, načela i ciljevi odgojno-obrazovnih područja, vrjednovanje učeničkih postignuća te vrjednovanje i samovrjednovanje ostvarivanja nacionalnoga kurikuluma. Određena su očekivana učenička postignuća za odgojno-obrazovna područja po ciklusima. Naznačena je predmetna struktura svakog odgojno-obrazovnog područja.

Nacionalni okvirni kurikulum čini polazište za izradbu nastavnih planova, odnosno definiranje optimalnoga opterećenja učenika, te izradbu predmetnih kurikuluma temeljenih na razrađenim postignućima odgojno-obrazovnih područja.

Izradba kurikulumskih dokumenata, uključujući i Nacionalni okvirni kurikulum, predstavlja složen i dugotrajan proces koji podrazumijeva trajno vrjednovanje i samovrjednovanje odgojno-obrazovnoga tijeka onih koji uče i onih koji poučavaju te stalnu povezanost obrazovne politike sa znanošću i odgojno-obrazovnom praksom.

Nacionalni okvirni kurikulum  svima nam pokazuje očekivani tijek odrastanja, odgoja i obrazovanja naše djece, učenika i mladih na putu ka znanju, kompetentnosti, uspjehu i konkurentnosti. Ta će očekivanja biti ispunjena odgovornom, savjesnom i dosljednom primjenom ovoga dokumenta.


Ministar znanosti, obrazovanja i sporta dr. sc. Vedran Mornar, donio je Odluku o poništenju dijela Javnog poziva za prijavu kandidata za članove 18 stručnih radnih skupina za izradu prijedloga predmetnih kurikuluma za Hrvatski jezik, Engleski jezik, Njemački jezik, Francuski jezik, Talijanski jezik, Matematiku, Prirodu i društvo, Glazbenu kulturu i Glazbenu umjetnost, Likovnu kulturu i Likovnu umjetnost, Prirodu, Biologiju, Fiziku, Kemiju, Geografiju, Povijest, Tehničku kulturu, Informatiku i Tjelesnu i zdravstvenu kulturu i dijela Javnog poziva za prijavu kandidata za članove 11 stručnih radnih skupina za izradu prijedloga predmetnih kurikuluma za Filozofiju, Sociologiju, Psihologiju, Logiku, Politiku i gospodarstvo, Etiku, Grčki jezik, Latinski jezik, Katolički vjeronauk, Pravoslavni vjeronauk i Islamski vjeronauk te objavi novog Javnog poziva za prijavu kandidata za članove četiri stručne radne skupine za izradu prijedloga predmetnih kurikuluma za Francuski jezik, Talijanski jezik kao strani jezik, Psihologiju i Islamski vjeronauk.
 
Premda broj prijava uvelike nadmašuje traženi potreban broj članova stručnih radnih skupina, zbog velikog zanimanja te brojnih upita odgojno-obrazovnih djelatnika kao i akademske i znanstvene zajednice, ministar znanosti, obrazovanja i sporta prof. dr. sc. Vedran Mornar odlučio je produljiti rok za prijave do četvrtka 11. lipnja 2015. godine do 24.00 sata.
 
Na temelju točke VI. Odluke o osnivanju Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije (KLASA: 023-03/15-04/00002, URBROJ: 533-26-15-0001 od 28. siječnja 2015. godine), ministar znanosti, obrazovanja i sporta, na prijedlog Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, objavljuje Javni poziv za prijavu kandidata za članove Stručne radne skupine za izradu prijedloga Okvira za poticanje i prilagodbu iskustava učenja te vrednovanje postignuća učenika s teškoćama u razvoju.
 
Na temelju točke VI. Odluke o osnivanju Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije (KLASA: 023-03/15-04/00002, URBROJ: 533-26-15-0001 od 28. siječnja 2015. godine), ministar znanosti, obrazovanja i sporta, na prijedlog Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, objavljuje Javni poziv za prijavu kandidata za članove Stručne radne skupine za izradu prijedloga Okvira za poticanje iskustava učenja i vrednovanje postignuća darovitih učenika.
 
Na temelju točke VI. Odluke o osnivanju Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije (KLASA: 023-03/15-04/00002, URBROJ: 533-26-15-0001 od 28. siječnja 2015. godine), ministar znanosti, obrazovanja i sporta, na prijedlog Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, objavljuje Javni poziv za prijavu kandidata za članove 11 stručnih radnih skupina za izradu prijedloga predmetnih kurikuluma za Filozofiju, Sociologiju, Psihologiju, Logiku, Politiku i gospodarstvo, Etiku, Grčki jezik, Latinski jezik, Katolički vjeronauk, Pravoslavni vjeronauk i Islamski vjeronauk.
 
Na temelju točke VI. Odluke o osnivanju Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije (KLASA: 023-03/15-04/00002, URBROJ: 533-26-15-0001 od 28. siječnja 2015. godine), ministar znanosti, obrazovanja i sporta, na prijedlog Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, objavljuje Javni poziv za prijavu kandidata za članove 18 stručnih radnih skupina za izradu prijedloga predmetnih kurikuluma za Hrvatski jezik, Engleski jezik, Njemački jezik, Francuski jezik, Talijanski jezik, Matematiku, Prirodu i društvo, Glazbenu kulturu i Glazbenu umjetnost, Likovnu kulturu i Likovnu umjetnost, Prirodu, Biologiju, Fiziku, Kemiju, Geografiju, Povijest, Tehničku kulturu, Informatiku i Tjelesnu i zdravstvenu kulturu.
 
Na temelju točke VI. Odluke o osnivanju Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije (KLASA: 023-03/15-04/00002, URBROJ: 533-26-15-0001 od 28. siječnja 2015. godine), ministar znanosti, obrazovanja i sporta, na prijedlog Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, objavljuje Javni poziv za prijavu kandidata za članove 7 stručnih radnih skupina za izradu prijedloga kurikuluma međupredmetnih tema Učiti kako učiti, Poduzetništvo, Osobni i socijalni razvoj, Zdravlje, Održivi razvoj, Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije i Građanski odgoj i obrazovanje.
 
Na temelju točke VI. Odluke o osnivanju Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije (KLASA: 023-03/15-04/00002, URBROJ: 533-26-15-0001 od 28. siječnja 2015. godine), ministar znanosti, obrazovanja i sporta, na prijedlog Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, objavljuje Javni poziv za prijavu kandidata za članove 7 stručnih radnih skupina za izradu prijedloga matematičkog, jezično-komunikacijskog, prirodoslovnog, umjetničkog, tjelesnog i zdravstvenog, društveno-humanističkog i tehničko i informatičkog područja kurikuluma.
 
Na temelju točke VI. Odluke o osnivanju Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije (KLASA: 023-03/15-04/00002, URBROJ: 533-26-15-0001 od 28. siječnja 2015. godine), ministar znanosti, obrazovanja i sporta, na prijedlog Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, objavljuje Javni poziv za prijavu kandidata za 7 članova Stručne radne skupine za izradu prijedloga Okvira vrednovanja, ocjenjivanja i izvješćivanja o učeničkim postignućima.
 
Na temelju točke VI. Odluke o osnivanju Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije (KLASA: 023-03/15-04/00002, URBROJ: 533-26-15-0001 od 28. siječnja 2015. godine), ministar znanosti, obrazovanja i sporta, na prijedlog Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, objavljuje Javni poziv za prijavu kandidata za 7 članova Stručne radne skupine za izradu prijedloga Nacionalnog kurikuluma za umjetničko obrazovanje.
 
Na temelju točke VI. Odluke o osnivanju Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije (KLASA: 023-03/15-04/00002, URBROJ: 533-26-15-0001 od 28. siječnja 2015. godine), ministar znanosti, obrazovanja i sporta, na prijedlog Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, objavljuje Javni poziv za prijavu kandidata za 15 članova Stručne radne skupine za izradu prijedloga Nacionalnog kurikuluma za strukovno obrazovanje.
 
Na temelju točke VI. Odluke o osnivanju Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije (KLASA: 023-03/15-04/00002, URBROJ: 533-26-15-0001 od 28. siječnja 2015. godine), ministar znanosti, obrazovanja i sporta, na prijedlog Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, objavljuje Javni poziv za prijavu kandidata za 7 članova Stručne radne skupine za izradu prijedloga izmjena i dopuna Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.
 
Na temelju točke VI. Odluke o osnivanju Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije (KLASA: 023-03/15-04/00002, URBROJ: 533-26-15-0001 od 28. siječnja 2015. godine), ministar znanosti, obrazovanja i sporta, na prijedlog Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, objavljuje Javni poziv za prijavu kandidata za 15 članova Stručne radne skupine za izradu prijedloga Nacionalnog kurikuluma za osnovnoškolski odgoj i obrazovanje.
 
Na temelju točke VI. Odluke o osnivanju Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije (KLASA: 023-03/15-04/00002, URBROJ: 533-26-15-0001 od 28. siječnja 2015. godine), ministar znanosti, obrazovanja i sporta, na prijedlog Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme sukladno cilju 2. u poglavlju Rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, objavljuje Javni poziv za prijavu kandidata za 11 članova Stručne radne skupine za izradu prijedloga Nacionalnog kurikuluma za gimnazijsko obrazovanje.
 
Kvaliteta odgoja i obrazovanja za svu djecu u Republici Hrvatskoj određena je kao cilj i načelo hrvatske odgojno-obrazovne politike koja je prepoznala potrebu za osuvremenjivanjem rada u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja prihvaćajući kurikulumski pristup kako bi se odgovorilo razvojnim potrebama hrvatskog društva, imajući u vidu i europski i svjetski kontekst.
 
U pripremi dokumenta Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje, na razne je načine sudjelovao široki broj sudionika kojima dugujemo zahvalnost