English Mogućnost pristupa RSS   Mapa weba Korisni linkovi
Novosti
Natječaji

Nastavne teme za 5. razred osnovne škole predmet: Priroda

MZOŠ, 20. lipnja 2005.

PREDGOVOR

Posebnosti predmeta PRIRODA u 5. i 6. razredu osnovne škole jesu velike mogućnosti objedinjavanja, povezivanja i prirodoslovnog poimanja cjelina koje se odnose na raznolika područja prirode i svijeta u širem smislu riječi. Stoga PRIRODA, kao malo koji predmet u cjelokupnom školovanju, pridonosi stvaranju učenikove cjelovite slike o svemu što nas okružuje u suvremenom svijetu.

Pojedine su se teme oblikovale u cjeline upravo objedinjavanjem područja, zajednica i procesa fizikalno-kemijsko-biološkim pristupom.
Postojeći nastavni programi u kojima prevladavaju biološki sadržaji, primjereni dobi učenika 5. i 6. razreda, bili su polazišta za izradu shema određenih tema.
Objašnjenja procesa, učinaka i pojedinih međuovisnosti u prirodi nužno je i važno objašnjavati s fizikalnih i kemijskih stajališta kako bi se dosegao objedinjavajući cilj ovog predmeta. Taj se način nastojao provući tijekom izrade ovih tema zbog dva razloga, prvi je priprava učenika za cjelovit način shvaćanja i rješavanja problema, a drugi je priprava pojmovne podloge za buduće predmete prirodnih znanosti u višim razredima, tj. fiziku i kemiju.

Da bi se taj cilj u potpunosti ostvario, neophodna je terenska nastava u trajanju od najmanje pet dana tijekom dvije godine. Ovo bi vrijeme bilo uračunato u kvotu sati redovite nastave. Način provedbe valja prepustiti školama, kako zbog specifičnih mogućnosti pojedinih sredina, tako i zbog povezanosti s ostalim predmetima.

U namjeri da olakšamo nastavniku organiziranje nastave u kojoj će biti primjera iskustvenog i interaktivnog učenja, problemski orijentirane nastave te, napose, primjera iz svakodnevnog života i okruženja u kojem učenik živi, u temama su ponuđene preporuke, prijedlozi i primjeri koje će nastavnik iskoristiti po svom izboru ili će postupiti drugačije. Osim toga, gdje god je moguće, valjalo bi se držati načela da sadržaji budu povezani s aktualnostima u zavičaju i lokalnoj zajednici.
Osnovna orijentacija pri izradi shema pojedinih tema crpila se iz postojećeg nastavnog programa pa obrađene sheme nisu obuhvatile područja strukture materije ni područje Svemira i njegova razvitka. U cilju rasterećenja učenika ispustili smo sadržaje, pojmove i podatke koji su enciklopedijskog karaktera, nerazumljivi i neprilagođeni dobi učenika.

U hrvatskom nacionalnom standardu za Prirodu posebna se pozornost posvetila učenicima s teškoćama u razvoju. Posebnosti za učenike s teškoćama u razvoju u nacionalnom obrazovnom standardu za Prirodu označene su brojevima od 1. do 6. koji označavaju vrstu teškoće u razvoju na koju se navedeni naputak odnosi. Oni se uglavnom odnose na metodičke postupke koji su navedeni na kraju dokumenta kao prilog temama, a u radu s učenicima s lakom mentalnom retardacijom potrebne su i promjene sadržaja rada pa su navedene pojedinačno u svakoj temi, dvanaestoj odrednici pod petom točkom.

NASTAVNE TEME

OSNOVNA GRAĐA ŽIVIH BIĆA - STANICA

  1. Priroda – prirodne znanosti
  2. Spoznavanje prirode
  3. Stanica
  4. Jednostanični i mnogostanični organizmi

    GRAĐA I ULOGE ŽIVOTINJSKOG ORGANIZMA

  5. Građe i uloge životinjskog organizma
  6. Kretanje životinja 
  7. Prehrana životinja
  8. Opskrba tijela hranjivim tvarima i kisikom
  9. Razmnožavanje životinja
  10. Ponašanje životinja

    ČOVJEK - BIOLOŠKO BIĆE I DIO DRUŠTVENE ZAJEDNICE

  11. Čovjekove životne potrebe
  12. Pravilna prehrana i pravilne prehrambene navike
  13. Put do zrelosti – promjene u pubertetu
  14. Problemi i teškoće sazrijevanja

    GRAĐA I FUNKCIJE BILJKE CVJETNJAČE

  15. Biljka cvjetnjača 
  16. Sjemenka - klijanje
  17. Korijen – građa i uloga
  18. Stabljika – građa i uloga
  19. List – građa i uloga
  20. Cvijet – građa i uloga
  21. Plod – građa i uloga

    UZGOJ BILJAKA I ŽIVOTINJA

  22. Problem proizvodnje i potrošnje hrane u svijetu
  23. Čovjek uzgaja i koristi biljke i životinje
  24. Uzgoj biljaka
  25. Uzgoj i zaštita životinja
  26. Biljke u prehrani ljudi

IZBORNE TEME:

  1. Pravilna prehrana: radionica
  2. Nepušenje - puniji doživljaj života
  3. Ribarstvo mora i kopnenih voda- izvor zdrave hrane
  4. Kućni ljubimci
  5. Uzgoj ukrasnih biljaka
  6. Polen i alergija

 
Nastavne teme za 5. razred osnovne škole predmet: Priroda; Verzija od: 20. lipnja 2005.
Sukladno ovom Javnom pozivu, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta dodjeljivat će financijske potpore javnim znanstvenim institutima i javnim sveučilištima za plaćanje članarine u međunarodnim znanstvenoistraživačkim tijelima (MZIT ) za 2014. godinu.
 
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske objavljuje Natječaj za sufinanciranje znanstvenoistraživačkih projekata u okviru zajedničke hrvatsko-crnogorske suradnje za 2015. i 2016. godinu.
 
Bursa Sinav College iz Turske objavio je Natječaj likovnih radova u školskoj godini 2013./2014.. Cilj Natječaja je potaknuti dječju maštu kako bi djeca vizualno izrazili svoje snove.
 
Veleposlanstvo Republike Bugarske u Zagrebu obavještava sve zainteresirane o natječaju za dodjelu stipendija za sudjelovanje na ljetnim seminarima bugarskog jezika, književnosti i kulture.
 
Latvijska državna agencija za razvoj obrazovanja objavila je mogućnost dodjeljivanja stipednija za studente, znanstvenike i sveučilišne nastavnike iz Republike Hrvatske tijekom akademske godine 2014./2015., uključujući i ljetne škole organizirane od strane latvijskih visokih učilišta.
 
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, Agencija za mobilnost i programe EU i Veleposlanstvo Sjedinjenih Američkih Država u RH raspisuju natječaj za stipendije programa Fulbright za akademsku godinu 2015./2016.
 
U svrhu očuvanja etničkog, kulturnog i jezičnog identiteta učenika pripadnika nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta ovim Javnim pozivom sufinancira provedbu posebnih oblika nastave (sedmodnevnih ljetnih škola) u Republici Hrvatskoj i u zemlji matičnog naroda.
 
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta i Yad Vashem - memorijalni centar mučenika holokausta i junaka, raspisuju natječaj za 25 stipendija za poučavanje o holokaustu namijenjenih učiteljima predmetne nastave u osnovnoj školi, nastavnicima društvenih predmeta u srednjim školama te sveučilišnim profesorima i stručnjacima koji se aktivno bave edukacijom o holokaustu.
 
Stipendiju za istraživanje u okviru izrade doktorskoga rada moguće je koristiti u 2014./2015. akademskoj godini odnosno od 1. rujna 2014. do 31. kolovoza 2015. godine na Wirth Institutu za austrijske i srednjoeuropske studije Sveučilišta Alberta u Edmontonu, Kanada.
 
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta i Hrvatska radiotelevizija pozivaju sve osnovne i srednje škole i srodne odgojno-obrazovne ustanove za djecu i mladež da se prijave na natjecanje "Najljepši školski vrtovi u Hrvatskoj 2014.".
 
Natječaj za sufinanciranje hrvatsko-francuskih znanstvenoistraživačkih projekata u okviru programa “Cogito” Partnerstvo Hubert Curien za 2015. - 2016. "Cogito" je hrvatsko-francuski program Partnerstva Hubert Curien (PHC) u području znanosti i tehnologije.
 
Zaklada prof. dr. Marijan Hanžeković objavljuje natječaj za dodjelu godišnje nagrade za 2014. godinu. Znanstveni i stručni radovi na hrvatskome ili engleskom jeziku iz područja ekonomike javnog sektora, te primijenjeni i teoretski istraživački radovi usmjereni na širi skup ekonomskih tema, predaju se najkasnije do 1. lipnja 2014. godine. Uz radove je potrebno predati i obrazac za prijavu na natječaj.
 
Natjecanje mladih Youth Citizen Entrepreneurship Competition je globalna inicijativa namijenjena osnaživanju mladih poduzetnika i inovatora za pozitivne promjene. Natjecanje Youth Citizen Entrepreneurship je nova i uzbudljiva međunarodna inicijativa u organizaciji GOI Zaklade za mir, Stiftung poduzetništva i UNESCO-a. Ona pruža globalne platforme mladim poduzetnicima i inovatorima koji žele stvoriti pozitivne promjene u svojim zajednicama i u svijetu.
 
U listopadu 2011. godine Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta objavilo je Javni poziv za dostavu projektnih prijedloga kako bi se pripremila zaliha infrastrukturnih projekata čija bi se provedba mogla financirati iz Europskoga fonda za regionalni razvoj (ERDF) u programskom razdoblju 2014. - 2020. Od 2011. godine do danas provedeno je pet rokova za dostavu projektnih prijedloga. Sljedeći rok za dostavu projektnih prijedloga je 30. lipnja 2014. godine.
 
Nevladina organizacija Peace and Cooperation iz Madrida, Španjolska, svake godine objavljuje natječaj namijenjen djeci i mladima u odgojno-obrazovnim ustanovama. Tema ovogodišnjeg natječaja je Obitelj: Prava i budućnost.
 
Ministarstvo obrazovanja i znanosti Republike Makedonije obavještava sve zainteresirane o natječaju za dodjelu 5 stipendija Vlade Republike Makedonije za akademsku godinu 2014./2015. za studij na javnim sveučilištima u Republici Makedoniji.
 
Ministarstvo obrazovanja i znanosti Republike Makedonije obavještava sve zainteresirane o natječaju za dodjelu 10 stipendija Vlade Republike Makedonije za cjelokupni preddiplomski studij u  akademskoj godini 2014./2015. na Sveučilištu informacijski znanosti i tehnologije Sv.Pavao Apostol u Ohridu.
 
Japanska zaklada Matsumae International Foundation objavljuje natječaj za stipendije za istraživački boravak u Japanu.
 
Video sadržaj
  • Novi_ciklus_natjecaja_ZP.jpg
    Novi ciklus natječaja znanstvenih projekata
  • Predstavljanje_ZO.jpg
    Predstavljanje programa zdravstvenog odgoja
  • Kurikulum.jpg
    Kurikulum zdravstvenog odgoja nije ukinut!
  • e-upisi.jpg
    Počeli e-upisi u srednje škole
Prikaži sve >