English Mogućnost pristupa RSS   Mapa weba Korisni linkovi
Novosti
Natječaji

Nastavne teme za 5. razred osnovne škole predmet: Priroda

MZOŠ, 20. lipnja 2005.

PREDGOVOR

Posebnosti predmeta PRIRODA u 5. i 6. razredu osnovne škole jesu velike mogućnosti objedinjavanja, povezivanja i prirodoslovnog poimanja cjelina koje se odnose na raznolika područja prirode i svijeta u širem smislu riječi. Stoga PRIRODA, kao malo koji predmet u cjelokupnom školovanju, pridonosi stvaranju učenikove cjelovite slike o svemu što nas okružuje u suvremenom svijetu.

Pojedine su se teme oblikovale u cjeline upravo objedinjavanjem područja, zajednica i procesa fizikalno-kemijsko-biološkim pristupom.
Postojeći nastavni programi u kojima prevladavaju biološki sadržaji, primjereni dobi učenika 5. i 6. razreda, bili su polazišta za izradu shema određenih tema.
Objašnjenja procesa, učinaka i pojedinih međuovisnosti u prirodi nužno je i važno objašnjavati s fizikalnih i kemijskih stajališta kako bi se dosegao objedinjavajući cilj ovog predmeta. Taj se način nastojao provući tijekom izrade ovih tema zbog dva razloga, prvi je priprava učenika za cjelovit način shvaćanja i rješavanja problema, a drugi je priprava pojmovne podloge za buduće predmete prirodnih znanosti u višim razredima, tj. fiziku i kemiju.

Da bi se taj cilj u potpunosti ostvario, neophodna je terenska nastava u trajanju od najmanje pet dana tijekom dvije godine. Ovo bi vrijeme bilo uračunato u kvotu sati redovite nastave. Način provedbe valja prepustiti školama, kako zbog specifičnih mogućnosti pojedinih sredina, tako i zbog povezanosti s ostalim predmetima.

U namjeri da olakšamo nastavniku organiziranje nastave u kojoj će biti primjera iskustvenog i interaktivnog učenja, problemski orijentirane nastave te, napose, primjera iz svakodnevnog života i okruženja u kojem učenik živi, u temama su ponuđene preporuke, prijedlozi i primjeri koje će nastavnik iskoristiti po svom izboru ili će postupiti drugačije. Osim toga, gdje god je moguće, valjalo bi se držati načela da sadržaji budu povezani s aktualnostima u zavičaju i lokalnoj zajednici.
Osnovna orijentacija pri izradi shema pojedinih tema crpila se iz postojećeg nastavnog programa pa obrađene sheme nisu obuhvatile područja strukture materije ni područje Svemira i njegova razvitka. U cilju rasterećenja učenika ispustili smo sadržaje, pojmove i podatke koji su enciklopedijskog karaktera, nerazumljivi i neprilagođeni dobi učenika.

U hrvatskom nacionalnom standardu za Prirodu posebna se pozornost posvetila učenicima s teškoćama u razvoju. Posebnosti za učenike s teškoćama u razvoju u nacionalnom obrazovnom standardu za Prirodu označene su brojevima od 1. do 6. koji označavaju vrstu teškoće u razvoju na koju se navedeni naputak odnosi. Oni se uglavnom odnose na metodičke postupke koji su navedeni na kraju dokumenta kao prilog temama, a u radu s učenicima s lakom mentalnom retardacijom potrebne su i promjene sadržaja rada pa su navedene pojedinačno u svakoj temi, dvanaestoj odrednici pod petom točkom.

NASTAVNE TEME

OSNOVNA GRAĐA ŽIVIH BIĆA - STANICA

  1. Priroda – prirodne znanosti
  2. Spoznavanje prirode
  3. Stanica
  4. Jednostanični i mnogostanični organizmi

    GRAĐA I ULOGE ŽIVOTINJSKOG ORGANIZMA

  5. Građe i uloge životinjskog organizma
  6. Kretanje životinja 
  7. Prehrana životinja
  8. Opskrba tijela hranjivim tvarima i kisikom
  9. Razmnožavanje životinja
  10. Ponašanje životinja

    ČOVJEK - BIOLOŠKO BIĆE I DIO DRUŠTVENE ZAJEDNICE

  11. Čovjekove životne potrebe
  12. Pravilna prehrana i pravilne prehrambene navike
  13. Put do zrelosti – promjene u pubertetu
  14. Problemi i teškoće sazrijevanja

    GRAĐA I FUNKCIJE BILJKE CVJETNJAČE

  15. Biljka cvjetnjača 
  16. Sjemenka - klijanje
  17. Korijen – građa i uloga
  18. Stabljika – građa i uloga
  19. List – građa i uloga
  20. Cvijet – građa i uloga
  21. Plod – građa i uloga

    UZGOJ BILJAKA I ŽIVOTINJA

  22. Problem proizvodnje i potrošnje hrane u svijetu
  23. Čovjek uzgaja i koristi biljke i životinje
  24. Uzgoj biljaka
  25. Uzgoj i zaštita životinja
  26. Biljke u prehrani ljudi

IZBORNE TEME:

  1. Pravilna prehrana: radionica
  2. Nepušenje - puniji doživljaj života
  3. Ribarstvo mora i kopnenih voda- izvor zdrave hrane
  4. Kućni ljubimci
  5. Uzgoj ukrasnih biljaka
  6. Polen i alergija

 
Nastavne teme za 5. razred osnovne škole predmet: Priroda; Verzija od: 20. lipnja 2005.
Rok: 30. lipnja 2014./31. srpnja 2014.

Upis na Diplomatsku akademiju Ruske federacije

Diplomatska akademija Ruske Federacije nudi upis polaznika i studenata za akademsku 2014./15. godinu.
 
Ministarstvo obrazovanja i znanosti Republike Makedonije obavještava sve zainteresirane o natječaju za dodjelu 5 stipendija Vlade Republike Makedonije za akademsku godinu 2014./2015. za studij na javnim sveučilištima u Republici Makedoniji.
 
Ministarstvo obrazovanja i znanosti Republike Makedonije obavještava sve zainteresirane o natječaju za dodjelu 10 stipendija Vlade Republike Makedonije za cjelokupni preddiplomski studij u  akademskoj godini 2014./2015. na Sveučilištu informacijski znanosti i tehnologije Sv.Pavao Apostol u Ohridu.
 
Vlada Republike Hrvatske zaprimila je 20 milijuna eura od Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD) za provedbu Drugog projekta tehnologijskog razvoja (STP II) i namjerava dio sredstava namijeniti za savjetničke usluge Stručnjaka za pripremu natječajne dokumentacije za natjecatelje za R&D&I infrastrukturne projekte.
 
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta je, u okviru Operativno programa Razvoj ljudskih potencijala 2007. - 2013. Europskog socijalnog fonda, Prioriteta 3. Unaprjeđenje ljudskog kapitala u obrazovanju, istraživanju i razvoju, Mjere 3.1 Unaprjeđenje obrazovnog sustava, objavilo otvoreni Poziv na dostavu projektnih prijedloga Modernizacija školskih kurikuluma u strukovnim školama u skladu s Hrvatskim kvalifikacijskim okvirom i potrebama tržišta rada - faza II.
 
Ruski radio - televizijski kanal Kultura (VGTRK) organizira XV. međunarodno televizijsko natjecanje mladih glazbenika pod nazivom "Orašar" u Moskvi od 9. do 12. prosinca 2014. godine. Natjecanje se odvija u tri kategorije i namijenjeno je mladim glazbenicima od 14-15 godina starosti. Cilj natjecanja je osvijestiti javnost o važnosti glazbenog obrazovanja djece i mladih, pronaći nove mlade talente i omogućiti im daljnje razvijanje u vidu njihove muzikalnosti.
 
Na temelju članka 29. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 87/08., 86/09., 92/10., 105/10. -  ispravak, 90/11., 16/12., 86/12. i 94/13.) (u daljnjem tekstu: Zakon) Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta objavljuje Javni poziv radi prikupljanja prijava osnovnih škola zainteresiranih za provedbu Eksperimentalnog izbornog programa Građanskog odgoja i obrazovanja za VIII. razred osnovne škole u školskoj godini 2014./2015. (u daljnjem tekstu: Program), jedan (1) sat tjedno, odnosno 35 sati godišnje.
 
Japanska zaklada Matsumae International Foundation objavljuje natječaj za stipendije za istraživački boravak u Japanu.
 
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta je, u okviru Operativnog programa Razvoj ljudskih potencijala 2007.-2013. Europskog socijalnog fonda, Prioriteta 3. Unaprjeđenje ljudskog kapitala u obrazovanju, istraživanju i razvoju  Mjere 3.1. Unaprjeđenje obrazovanog sustava, objavilo Poziv na dostavu projektnih prijedloga Unapređivanje kvalitete u visokom obrazovanju uz primjenu Hrvatskog kvalifikacijskog okvira s ciljem unapređenja kvalitete visokog obrazovanja kroz razvoj i provedbu HKO.
 
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta objavljuje javni poziv za predlaganje kandidata za imenovanje po osam sektorskih stručnjaka za svako od sljedećih sektorskih vijeća:
I. Poljoprivreda, prehrana i veterina
II. Šumarstvo i drvna tehnologija
VI. Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija
VII. Elektrotehnika i računarstvo
X. Turizam i ugostiteljstvo XXI. Odgoj, obrazovanje i sport
 
Natjecanje "Juvenes Translatores" od 2007. godine organizira Glavna uprava za pismeno prevođenje Europske komisije s namjerom povezivanja europskih i građanskih, obrazovnih i gospodarskih težnji.
 
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta koordinira dodjelu državne potpore za istraživačko-razvojne projekte, na temelju Zakona o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju (Narodne novine, broj: 123/2003, 198/2003, 105/2004, 174/2004, 2/2007 - OURH, 46/2007, 45/2009, 63/2011, 94/2013, i 139/2013).
 
Video sadržaj
  • Novi_ciklus_natjecaja_ZP.jpg
    Novi ciklus natječaja znanstvenih projekata
  • Predstavljanje_ZO.jpg
    Predstavljanje programa zdravstvenog odgoja
  • Kurikulum.jpg
    Kurikulum zdravstvenog odgoja nije ukinut!
  • e-upisi.jpg
    Počeli e-upisi u srednje škole
Prikaži sve >